Tuesday, November 18, 2008

提心吊胆

住公寓有些什么问题?我其实也不太清楚,毕竟住公寓的日子尚浅,一切还算安好。

不过,前几天,情况变了,原来最切身的问题当然就是治安问题。上星期五回到家中,接了友人一通电话,被告知我的公寓有两个单位入贼了。当时,我都不知该庆幸或担忧好,因为被入贼的单位分别是B-16-7及B-19-7,而我的单位是B-18-7。

所以这几天,都在烦该如何加强单位保安,以免成为贼人的下一个目标,也蛮气恼,觉得公寓的保安实在差,好说,这公寓收取的费用也不便宜,但是设备差强人意之余,现在又有爆窃的问题,实在令人提心吊胆。

我想还是多买几个锁头回来上锁,自求多福的好。

3 comments:

Jasin Ker said...

I was actually quite impressed by security control in place at your condo when visiting you in Aug:

Asking ID from visitior on top of unit to be visited

Guards following you to the car park when u park your car.

Dreamer said...

jasin : oh ya? i thought the security just so so, so i guess the security control still ok.

Anonymous said...

there is a possibility is insiders' jobs. i have heard it happened in other friends' condo, even in Australia.

maybe consider buying home content insurance if there is expensive stuff at home.

 
Which Prison Break Character Are You?

More on Prison Break. Created by BuddyTV